Program szkoleń
Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy związanej z projektowaniem gier i technologiami z nimi związanymi. W mniejszym stopniu nacisk kładziemy na naukę narzędzi do tworzenia gier, a w większym stopniu poznajemy ogólne mechaniki, sposoby optymalizacji i projektowania. Skupiamy się na grach 2D lecz wyjaśniamy również teorię związaną z projektowaniem gier 3D oraz różnicę w podejściu do produkcji obu typów gier.
Program szkolenia obecnie jest w trakcie przygotowywania.
Moduł / Temat | Zawartość | 90h | 140h | 320h |
---|---|---|---|---|
Wprowadzenie do szkolenia. Gamedev i historia gier | Wprowadzenie do szkolenia, czym są gry 2D i 3D, historia gatunków, różnice technologiczne, historia konsol, przegląd silników gier. Ograniczenia sprzętowe. Unity i pierwsze skrypty. Metody projektowania gier. Github - repozytorium do współdzielenia efektów pracy. | 1 | 1 | 1 |
Projektowanie gry - od pomysłu do planu | Omówienie typów gier 2D, projektowanie mechanik, poziomów, stylów graficznych. Diagramy UML. Unity a różne urządzenia docelowe. Github - konfiguracja repozytorium. | 1 | 1 | 2 |
Wprowadzenie do Unity | Instalacja, struktura projektu, podstawy C# w kontekście Unity, skrypty. | 1 | 1 | 2 |
Tworzenie i animacja obiektów 2D | Tworzenie prefabów, praca ze sprite sheetami, animacje, atlasy, podstawy animatora, pierwszy ruch. | 1 | 1 | 2 |
Logika gry i skryptowanie w Unity | Fizyka gry - Tworzenie interakcji, kolizje, grawitacja, zarządzanie stanami gry. Kiedy używać bibliotek z fizyką a kiedy pisać własną fizykę. Czy potrzebuję dobrze rozumieć matematykę? Sztuczna inteligencja botów. | 1 | 1 | 2 |
Logika gry poza samą grą | Zapisywanie i wczytywanie gry, zapisywanie stanu gry poza plikiem gry. Serializacja i formatowanie danych. Obsługa zapisu na różnych urządzeniach. Jak uczynić grę modowalną? |320h – Jak działają cheaty? | 1 | 1 | 2 |
Optymalizacja i architektura gry | Czysty kod, wzorce, organizacja projektu, profilowanie, wielowątkowość. Chunkowanie mapy, optymalizacje gier na przykładzie Minecraft i Super Mario Bros. | 0.5 | 1 | 2 |
Tworzenie grafiki 2D i stylów graficznych | Pixel art, style, użycie Aseprite/Gimp, podstawy palet barw i animacji, UI. Podstawowe zasady animowania i teksturowania. Cząsteczki w grach. | 0.5 | 1 | 2 |
Dźwięk i muzyka w grach | Podstawy integracji dźwięków i muzyki, darmowe zasoby audio, dopasowanie do stylu gry, proste generatory dźwięków i muzyki w stylu retro. | 0.5 | 0.5 | 1 |
Projektowanie UI/UX i dostępność | Tworzenie intuicyjnych interfejsów, dostosowanie do różnych rozdzielczości, kontakt z graczem, testy użyteczności, kontrast, tłumaczenia. | 0.5 | 0.5 | 2 |
Wprowadzenie do LibGDX | Alternatywne podejście do tworzenia gier - kodowanie w Javie z LibGDX. Porównanie rozwiązań w kontekście Unity. | 0 | 1 | 2 |
Wprowadzenie do multiplayer | Zasady komunikacji sieciowej - TCP/UDP, lobby, synchronizacja graczy, interpolacja, ping, obsługa lagów, rozłączania i dołączania. Dlaczego tak mała część gier posiada multiplayer? Gotowe rozwiązania do gry sieciowej w Unity. | 0 | 1 | 2 |
Publikacja gier | Steam, itch.io, Google Play - jak wydać grę, wymagania, przygotowanie buildów. Integracja gry z Steam API. |320h – mikropłatności w grach. | 0 | 0.5 | 1 |
Zarządzanie projektem, marketing i testowanie | Iteracyjne poprawki, feedback od graczy, marketing, przygotowanie trailera i prezentacji. Aspekt prawny wydawania gier. | 0 | 0.5 | 1 |
Sumarycznie spotkań | 8 | 12 | 24 | |
Przewidziany dodatkowy indywidualny czas z mentorem | Czas na pomoc; indywidualne omówienie projektu czy przekazanie ponadprogramowej wiedzy. | 6h | 10h | 15h |
Harmonogram pracy
Szkolenia indywidualne
Szkolenie 90h - 2 spotkania tygodniowo przez 4 tygodnie.
Szkolenie 140h - 3 spotkania tygodniowo przez 4 tygodnie.
Szkolenie 320h - 2 spotkania tygodniowo przez 12 tygodni.
Każde spotkanie trwa 90 minut. Dni spotkań ustalane są wspólnie. Możliwe terminy obejmuje poniższy terminarz:
Poniedziałek - 17:00-20:00
Wtorek - 16:00-20:00
Środa - 16:00-18:00
Czwartek - 17:00-20:00
Piątek - 16:00-19:00
Sobota - 10:00-13:00
Elastyczność doboru godzin i dni jest znacznie większa niż w przypadku zajęć grupowych. Można zmienić dzień i godzinę szkolenia w razie potrzeby.
Zadania praktyczne
Wymagania

Dostępna oferta szkoleń indywidualnych

Indywidualne 90 godzin
Otrzymujesz 18 godzin wsparcia mentorskiego za 150 zł/h - w cenie zawarte są 8 spotkań 1:1 oraz dodatkowy czas indywidualnej pomocy przy zadaniach i projektach.

Indywidualne 140 godzin
Otrzymujesz 28 godzin wsparcia mentorskiego za 143 zł/h - w tym 12 spotkań 1:1, czas na konsultacje oraz wsparcie przy zadaniach praktycznych i projektowaniu gry.

Indywidualne 320 godzin
Otrzymujesz 51 godzin wsparcia mentorskiego za 129 zł/h - 24 spotkania indywidualne oraz rozbudowany mentoring projektowy, dopasowany do Twojego tempa i celów.
Dokumenty
Dokumenty związane z programem szkoleń, zakresem obowiązków i zdobywanej wiedzy.