Tworzenie gier

Odpowiednie szkolenie dla osób, które chcą rozpocząć swoją przygodę z tworzeniem gier lub niedawno ją rozpoczęły i chcą dowiedzieć się więcej.

Program szkoleń

Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy związanej z projektowaniem gier i technologiami z nimi związanymi. W mniejszym stopniu nacisk kładziemy na naukę narzędzi do tworzenia gier, a w większym stopniu poznajemy ogólne mechaniki, sposoby optymalizacji i projektowania. Skupiamy się na grach 2D lecz wyjaśniamy również teorię związaną z projektowaniem gier 3D oraz różnicę w podejściu do produkcji obu typów gier.

Program szkolenia obecnie jest w trakcie przygotowywania.

Moduł / TematZawartość90h140h320h
Wprowadzenie do szkolenia. Gamedev i historia gier
Wprowadzenie do szkolenia, czym są gry 2D i 3D, historia gatunków, różnice technologiczne, historia konsol, przegląd silników gier. Ograniczenia sprzętowe. Unity i pierwsze skrypty. Metody projektowania gier. Github - repozytorium do współdzielenia efektów pracy.
1
1
1
Projektowanie gry - od pomysłu do planu
Omówienie typów gier 2D, projektowanie mechanik, poziomów, stylów graficznych. Diagramy UML. Unity a różne urządzenia docelowe. Github - konfiguracja repozytorium.
1
1
2
Wprowadzenie do Unity
Instalacja, struktura projektu, podstawy C# w kontekście Unity, skrypty.
1
1
2
Tworzenie i animacja obiektów 2D
Tworzenie prefabów, praca ze sprite sheetami, animacje, atlasy, podstawy animatora, pierwszy ruch.
1
1
2
Logika gry i skryptowanie w Unity
Fizyka gry - Tworzenie interakcji, kolizje, grawitacja, zarządzanie stanami gry. Kiedy używać bibliotek z fizyką a kiedy pisać własną fizykę. Czy potrzebuję dobrze rozumieć matematykę? Sztuczna inteligencja botów.
1
1
2
Logika gry poza samą grą
Zapisywanie i wczytywanie gry, zapisywanie stanu gry poza plikiem gry. Serializacja i formatowanie danych. Obsługa zapisu na różnych urządzeniach. Jak uczynić grę modowalną? |320h – Jak działają cheaty?
1
1
2
Optymalizacja i architektura gry
Czysty kod, wzorce, organizacja projektu, profilowanie, wielowątkowość. Chunkowanie mapy, optymalizacje gier na przykładzie Minecraft i Super Mario Bros.
0.5
1
2
Tworzenie grafiki 2D i stylów graficznych
Pixel art, style, użycie Aseprite/Gimp, podstawy palet barw i animacji, UI. Podstawowe zasady animowania i teksturowania. Cząsteczki w grach.
0.5
1
2
Dźwięk i muzyka w grach
Podstawy integracji dźwięków i muzyki, darmowe zasoby audio, dopasowanie do stylu gry, proste generatory dźwięków i muzyki w stylu retro.
0.5
0.5
1
Projektowanie UI/UX i dostępność
Tworzenie intuicyjnych interfejsów, dostosowanie do różnych rozdzielczości, kontakt z graczem, testy użyteczności, kontrast, tłumaczenia.
0.5
0.5
2
Wprowadzenie do LibGDX
Alternatywne podejście do tworzenia gier - kodowanie w Javie z LibGDX. Porównanie rozwiązań w kontekście Unity.
0
1
2
Wprowadzenie do multiplayer
Zasady komunikacji sieciowej - TCP/UDP, lobby, synchronizacja graczy, interpolacja, ping, obsługa lagów, rozłączania i dołączania. Dlaczego tak mała część gier posiada multiplayer? Gotowe rozwiązania do gry sieciowej w Unity.
0
1
2
Publikacja gier
Steam, itch.io, Google Play - jak wydać grę, wymagania, przygotowanie buildów. Integracja gry z Steam API. |320h – mikropłatności w grach.
0
0.5
1
Zarządzanie projektem, marketing i testowanie
Iteracyjne poprawki, feedback od graczy, marketing, przygotowanie trailera i prezentacji. Aspekt prawny wydawania gier.
0
0.5
1
Sumarycznie spotkań
8
12
24
Przewidziany dodatkowy indywidualny czas z mentorem
Czas na pomoc; indywidualne omówienie projektu czy przekazanie ponadprogramowej wiedzy.
6h
10h
15h

Harmonogram pracy

Szkolenia indywidualne

Szkolenie 90h - 2 spotkania tygodniowo przez 4 tygodnie.

Szkolenie 140h - 3 spotkania tygodniowo przez 4 tygodnie.

Szkolenie 320h - 2 spotkania tygodniowo przez 12 tygodni.

Każde spotkanie trwa 90 minut. Dni spotkań ustalane są wspólnie. Możliwe terminy obejmuje poniższy terminarz:

Poniedziałek - 17:00-20:00

Wtorek - 16:00-20:00

Środa - 16:00-18:00

Czwartek - 17:00-20:00

Piątek - 16:00-19:00

Sobota - 10:00-13:00

Elastyczność doboru godzin i dni jest znacznie większa niż w przypadku zajęć grupowych. Można zmienić dzień i godzinę szkolenia w razie potrzeby.

Zadania praktyczne

  • checkbox--checked--filled
    Do każdego tematu przygotowany jest zbiór zadań praktycznych.
  • checkbox--checked--filled
    Uczestnik wykonuje powierzone zadania praktyczne i wysyła rezultaty do określonego terminu.
  • checkbox--checked--filled
    Mentor może wesprzeć grupę lub indywidualnie uczestnika przy problemach z wykonaniem zadań.
  • checkbox--checked--filled
    Wiele ćwiczeń posiada formę prawdziwego projektu, w którym należy dodać nową funkcjonalność lub poprawić błąd. Odwzorowuje to realne warunki pracy.
  • checkbox--checked--filled
    Zadania są na bieżąco tworzone w celu rozbudowy indywidualnego projektu uczestnika do swojego portfolio.

Wymagania

  • checkbox--checked--filled
    Zainstalowany komunikator Discord i dołączenie do wskazanego przez mentora serwera. Wymagany jest mikrofon do rozmów głosowych.
  • checkbox--checked--filled
    Komputer ze stałym dostępem do internetu i systemem Windows.
  • checkbox--checked--filled
    Zainstalowane darmowe oprogramowanie: Visual Studio Code, Unity, Sourcetree oraz zarejestrowane konto na stronie Github .
  • checkbox--checked--filled
    Podstawowa umiejętnośc programowania (najlepiej w językach C++, C# lub Java) oraz znajomość podstaw programowania obiektowego.

Dostępna oferta szkoleń indywidualnych

Dokumenty

Dokumenty związane z programem szkoleń, zakresem obowiązków i zdobywanej wiedzy.

Regulamin szkoleń
Szablon umowy
Szablon rezygnacji z umowy