E02/E03 i matury z informatyki

Odpowiednie szkolenia dla uczniów i studentów szukających praktyk. Poznaj edukację, której nie zaoferuje Ci klasyczny system edukacji!

Program szkoleń

Szkolenie ma na celu omówienie zagadnień związanych z egzaminami E02 i E03 oraz maturą z informatyki w taki sposób, aby połączyć to z praktycznymi zadaniami, z którymi uczestnik kursu mógłby się spotkać w zawodowym życiu.

Moduł / TematZawartość90h140h320h
1. Wprowadzenie do sieci komputerowych
Rodzaje sieci (LAN/WAN), topologie, urządzenia (switch, router), model OSI, podstawowe komendy sieciowe.
1
1
2
2. Adresacja IP, podsieci, modele sieci
Adresacja IPv4, podział na podsieci, obliczanie maski, model TCP/IP, konfiguracja adresów IP.
1
1
2
3. Konfiguracja urządzeń sieciowych (router, switch, Wi-Fi)
Konfiguracja przełączników (VLAN), routerów (NAT, routing statyczny), punktów dostępowych Wi-Fi.
1
1
2
4. Usługi sieciowe i bezpieczeństwo
Usługi DHCP, DNS, Active Directory; konfiguracja serwera plików; podstawy bezpieczeństwa sieci (firewall, szyfrowanie).
1
1
2
5. Tworzenie stron WWW: HTML, CSS
Tworzenie struktury HTML, style CSS, budowa responsywnej strony, zasady UX/UI.
1
1
2
6. Elementy dynamiczne (JS) i grafika w sieci
Wprowadzenie do JavaScript – zdarzenia, walidacja formularza, manipulacja DOM, optymalizacja grafiki na WWW.
1
1
2
7. Projektowanie baz danych i podstawy SQL
Projektowanie tabel, relacje, klucze główne/obce, zapytania SQL SELECT, JOIN, INSERT, UPDATE, DELETE.
1
1
2
8. Tworzenie aplikacji internetowej z bazą danych
PHP/Python – obsługa formularza, komunikacja z bazą danych, dynamiczne generowanie stron, bezpieczeństwo (SQL Injection).
1
1
2
9. Algorytmy i struktury danych
Pętle, instrukcje warunkowe, tablice, przetwarzanie tekstów i liczb, algorytmy sortujące i wyszukujące.
0
1
2
10. Programowanie praktyczne (Python/C++)
Rozwiązywanie zadań maturalnych - analiza problemu, implementacja algorytmu, testowanie kodu, debugowanie.
0
1
2
11. Arkusze kalkulacyjne, bazy danych i teoria
Formuły w Excelu (JEŻELI, SUMA), zapytania w Accessie, teoria (logika, systemy liczbowe, architektura komputera).
0
1
2
12. Symulacja egzaminu i podsumowanie
Rozwiązanie pełnego arkusza maturalnego z informatyki, analiza wyników, strategie egzaminacyjne, powtórka kluczowych zagadnień.
0
1
2
Suma webinarów
8
12
24
Przewidziany dodatkowy indywidualny czaspracy z mentorem dla każdej osoby (Szkolenie grupowe)
Czas na pomoc; indywidualne omówienie projektu czy przekazanie ponadprogramowej wiedzy.
2h
4h
7h
Przewidziany dodatkowy indywidualny czas z mentorem (Szkolenie indywidualne)
Czas na pomoc; indywidualne omówienie projektu czy przekazanie ponadprogramowej wiedzy.
6h
10h
15h

*0.5 - oznacza, że połowa spotkania jest przeznaczona na dany temat.

Harmonogram pracy

Szkolenia grupowe

Szkolenie 90h - 2 spotkania tygodniowo przez 4 tygodnie.

Szkolenie 140h - 3 spotkania tygodniowo przez 4 tygodnie.

Szkolenie 320h - 2 spotkania tygodniowo przez 12 tygodni.

Każde spotkanie trwa 90 minut. Dni spotkań ustalane są wspólnie. Możliwe terminy obejmuje poniższy terminarz:

Poniedziałek - 17:00-20:00

Wtorek - 16:00-20:00

Środa - 16:00-18:00

Czwartek - 17:00-20:00

Piątek - 16:00-19:00

Sobota - 10:00-13:00

Szkolenia indywidualne

Szablon spotkań jest analogiczny jak dla szkoleń grupowych. Elastyczność doboru godzin i dni jest znacznie większa. Można zmienić dzień i godzinę szkolenia w razie potrzeby.

Zadania praktyczne

  • checkbox--checked--filled
    Do każdego tematu przygotowany jest zbiór zadań praktycznych.
  • checkbox--checked--filled
    Uczestnik wykonuje powierzone zadania praktyczne i wysyła rezultaty do określonego terminu.
  • checkbox--checked--filled
    Uczestnicy zajęć grupowych zachęcani są do współpracy przy wykonywaniu zadań.
  • checkbox--checked--filled
    Mentor może wesprzeć grupę lub indywidualnie uczestnika przy problemach z wykonaniem zadań.
  • checkbox--checked--filled
    Wiele ćwiczeń posiada formę prawdziwego projektu, w którym należy dodać nową funkcjonalność lub poprawić błąd. Odwzorowuje to realne warunki pracy.
  • checkbox--checked--filled
    W przypadku zajęć indywidualnych - zadania są na bieżąco tworzone w celu rozbudowy indywidualnego projektu uczestnika do swojego portfolio.

Wymagania

  • checkbox--checked--filled
    Zainstalowany komunikator Discord i dołączenie do wskazanego przez mentora serwera. Wymagany jest mikrofon do rozmów głosowych.
  • checkbox--checked--filled
    Komputer ze stałym dostępem do internetu i systemem Windows.
  • checkbox--checked--filled
    Zainstalowane oprogramowanie do programowania w wybranym języku np. C++, Python, C#.

Dostępna oferta szkoleń grupowych

Dostępna oferta szkoleń indywidualnych

Dokumenty

Dokumenty związane z programem szkoleń, zakresem obowiązków i zdobywanej wiedzy.

Regulamin szkoleń
Szablon umowy
Szablon rezygnacji z umowy